Fwd: Informacje dot. Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju

MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 7bit

.mceResizeHandle {position: absolute;border: 1px solid black;background: #FFF;width: 5px;height: 5px;z-index: 10000}.mceResizeHandle:hover {background: #000}img[data-mce-selected] {outline: 1px solid black}img.mceClonedResizable, table.mceClonedResizable {position: absolute;outline: 1px dashed black;opacity: .5;z-index: 10000}

 

——– Oryginalna wiadomość ——–
Od: piwowarczyktransport@poczta.fm
Do: mariola@transtica.pl
Data: 23 kwiecień 2020 o 15:09
Temat: Fwd: Informacje dot. Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju

 

—— Wiadomość oryginalna ——
Temat: Fwd: Informacje dot. Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju
Data: 2020-04-16 9:32
Nadawca: "wadowice@gramada.com.pl"
Adresat: "turystawce@wp.pl" ;
DW: "BeskidActive" ;

@beskidactive.pl> @wp.pl> @gramada.com.pl>

 

——– Oryginalna wiadomość ——–
Od: Krakowska Izba Turystyki <izba@kit.krakow.pl>
Do: wadowice@gramada.com.pl
Data: 15 kwiecień 2020 o 19:45
Temat: Informacje dot. Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju

Informacje dot. Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju

Szanowni Państwo,
w dniu wczorajszym odbył się videochat przedstawicieli centralnego sztabu kryzysowego reprezentującego branżę z Prezesem Polskiego Funduszu Rozwoju, panem Pawłem Borysem. Spotkanie dotyczyło tzw. Tarczy Finansowej PFR, która ma być jednym z elementów Tarczy Antykryzysowej niwelującej wpływ pandemii koronawirusa na polską gospodarkę. Poniżej prezentujemy kluczowe informacje ze spotkania:

– szczegółowy zakres pomocy dla przedsiębiorców jest w tym momencie ustalany i akceptowany na poziomie UE – spodziewany koniec procesu to koniec przyszłego tygodnia;

– dla mikroprzedsiębiorstw i MŚP wnioski online dostępne będą w bankowych systemach elektronicznych (podobnie jak przy 500+) – duże firmy będą korzystać z systemu online PFR;

– składanie wniosków powinno być możliwe najpóźniej na przełomie kwietnia i maja

– przy mikroprzedsiębiorstwach i MŚP proces będzie automatyczny (w tym podpisanie umowy), a środki będą wypłacane w całości (bez podziału na transze) w ciągu 2-3 dni od daty złożenia wniosku;

– ewentualne sprawdzenie ZUS / US będzie miało miejsce już po fakcie wypłaty środków (tutaj duża rola oświadczeń);

– ważne żeby dobrze wiedzieć od razu, która ścieżka jest najlepsza dla danego przedsiębiorstwa – firma z sektora MŚP może pójść ścieżką przeznaczonej dla dużej firmy i odwrotnie – PFR stara się tutaj o wysoką elastyczność – lepiej od razu złożyć wniosek w "innej kategorii" niż później składać korekty;

– liczba etatów jest liczona (i tym samym konieczność ich utrzymania jeżeli chce się mieć umorzony kredyt w tym zakresie) na dzień złożenia wniosku;

– pod kątem HR liczy się suma etatów, a nie fizycznych osób (czyli np. jeżeli pracują u Was dwie osoby zatrudnione na pół etatu to liczony jest jeden etat);

– do umów o pracę można dodać inne umowy w wyniku których dane osoby pracodawca zgłasza do ZUS (np. umowy cywilnoprawne);

– do przeliczenia liczby pracowników nie wlicza się umów o współpracę (tzw. współpraca B2B), ze względu na fakt, że te osoby otrzymały już świadczenia w ramach pierwszej tarczy (zwolnienie z ZUS i tzw. postojowe)

– banki będą wypłacać środki w sposób automatyczny (nie będą tutaj miały decyzyjności), a wypłata środków będzie liczyć się in plus do naszego standingu;

– wypłata środków przez PFR nie będzie łączyć się ze zwiększoną gwarancją de minimis oferowaną przez BGK – będzie traktowana jako subwencja;

– nie ma zależności od tego czy dana firma notuje obniżone przychody w związku z formalną decyzją państwa czy też nie – liczy się tylko i wyłącznie kryterium spadku przychodów;

– co ważne nie ma obawy, że dany sektor gospodarki „zgarnie” wszystkie środki – w razie kłopotów budżet tego projektu będzie zwiększany;

– sztab jest umówiony na kolejną telekonferencję jak tylko program zostanie zaakceptowany przez UE i wejdzie w życie;


Strona PFR poświęcona Tarczy PFR:
https://pfr.pl/tarcza.html

Przewodnik po Tarczy Finansowej PFR: https://pfr.pl/dam/pfr/documents/tarcza-antykryzysowa/PFR-Przewodnik-Tarcza-Finansowa.pdf



Piotr Laskowski
Prezes Zarządu
+48 502 317 671
Krakowska Izba Turystyki – http://www.kit.krakow.pl

– – – –

Biuro Zarządu Krakowskiej Izby Turystyki, ul. św. Anny 9 IIIp.,31-008 Kraków.Jesteśmy do Waszej dyspozycji pon.- pt, godz. 09:00 – 17:00 – w sytuacjach pilnych 24h. T: 12 429 44 50, kol. Ula Machno T: 578 200 407, kol. Rafał Marek T: 578 200 406.
Wszystkie bieżące informacje wysyłane newsletterem zamieszczamy w grupie zamkniętej dla członków Krakowskiej Izby Turystyki na Facebook’u https://www.facebook.com/groups/CzlonkowieKIT/

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na fb @KrakowskaIzbaTurystyki. W celu dołączenia do grup prosimy o kontakt z kol. Rafał Marek +48 / 578 200 406. Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywania newslettera Krakowskiej Izby Turystyki, prosimy o odesłanie w wiadomości zwrotnej STOP. W przypadku zainteresowanych dopisaniem do naszej bazy e-mailowej kolejnych adresów firmowych, prosimy o informację zwrotną.

Krakowska Izba Turystyki, 31-008 Kraków, ul. św. Anny 9
tel. +48/12/4294450 | fax +48/12/4294450 | biuro@kit.krakow.pl
www.kit.krakow.pl